Före detta Tossene

Tjänsteutbud

Gruppavtal

I Sotenäs Fibers förmånliga Gruppavtal får du tillgång till följande:
• Bredband Fiber Lan 250/250 Mbit/s – ComHem/Tele2
• IP-telefoni – ComHem/Tele2
• Digital-TV bas, för närvarande 17 kanaler – ComHem/Tele2
• Digitalboxar (2 st) och trådlös router

Kund som önskar utöka sitt tjänsteutbud, antal TV-kanaler och högre hastigheter än 250/250 Mbit/s, avtalar detta direkt med ComHem/Tele2.

293:-/mån

Kostnad inkl. moms. Dessutom tillkommer föreningens nätavgift, i dagsläget 75:-/mån inkl. moms.

Anmälan av gruppavtal för privatpersoner

Vi ber dig läsa våra villkor först. 

Godkännande

4 + 12 =

Öppen fiber

Önskar du välja egen bredbandstjänst kan vi genom GlobalConnect även erbjuda så kallad Öppen fiber. Du hittar utbudet via länken nedan.

Förutom bredbandsleverantörens kostnader tillkommer föreningens nätavgift, i dagsläget 75:- /mån inkl. moms.

Föreningens avgifter

Nätavgift: 75:-
Medlemsavgift: 0:-
Kvartalsbetalning: 0:-
Betalning via Autogiro: 0:-
Betalning via E-faktura: 0:-
Betalning via E-Postfaktura: 0:-
Betalning via brevfaktura: 30:-
Månadsfaktura: 20:-
Manuell betalning (ej OCR): 50:-
Påminnelseavgift: 60:-

Bra att veta

Gruppavtal
Observera att när du valt gruppavtal, så ska du invänta klartecken från vår kassör att Tele2 lagt upp din adress. När du fått klartecken, oftast inom 2-3 dagar Så ringer du Tele2 tel. 0775-171720 och ber dem skicka router och tv boxar. Du beställer också där ev. extra tjänster såsom Tv kanaler, bredbandshastighet och fast telefoni. Vid beställning av gruppavtalade tjänster, kontakta ComHem/Tele2 på telefon: 0775-171720

Förklaring till fakturor från ComHem/Tele2
Du som har beställt Gruppavtalet och bara har basutbudet, d.v.s. Tivo Bas och Bredband 250/250 Mbit betalar ingenting till ComHem/Tele2. Du betalar bara månadsavgiften till föreningen. Har du aktiverat telefontjänsten kostar det samtalsavgifter och dessa debiteras av ComHem/Tele2.

Hjälp med installation/service i hemmet
Vid eventuella problem eller fel hos dig med gruppavtal kontakta ComHem/Tele2. Ett tips för snabbare hjälp är att med fjärrkontrollen till Tivo-boxen knappa in 777+Clear så loggas automatiskt en signal till ComHem/Tele2. om fel . För er som fortfarande inte installerat klart klicka på länkarna nedan för instruktioner. Fastighetsinstallation, RevB, 2013-06-14 Fiberskåp Monteringsanvisning för modemet Information om eventuell installationshjälp och erbjudande om kompletteringsutrustning finner du nedan:
www.Datia.nu http://www.bovallstrandsel.se/

Information till FD Tossene Fibers medlemmar

I ett e-postutskick från februari i år meddelade Tele2 att din TV-utrustning behöver bytas eftersom den är gammal och kommer att sluta att fungera inom kort.

Ni som ännu inte beställt ny utrustning ombeds att kontakta Tele2 kundtjänst på telefon 90 222 eller www.tele2.se/kundservice.